Oleje silnikowe RAVENOL RACING

RAVENOL RSP 5W30
RAVENOL RSP Racing Super Performance SAE 5W-30 jest innowacyjnym, w pełni syntetycznym, lekkobieżnym, wielosezonowym olejem silnikowym optymalizującym zużycie paliwa. Przeznaczony jest głównie do stosowania w nowoczesnych silnikach benzynowych samochodów wyścigowych, gwarantując bezpieczeństwo nawet przy najbardziej ekstremalnych obciążeniach. Wysoki wskaźnik lepkości, dobra odporność na ścinanie, a także specjalny dodatek uszlachetniający w postaci wolframu sprawiają, że nadaje się również do ekstremalnego, sportowego stylu jazdy. Pozytywne właściwości wolframu pozwalają na uzyskanie wyjątkowo gładkiej struktury powierzchni w silniku, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia tarcia i zużycia oraz wyraźnej poprawy sprawności mechanicznej. Dzięki jedynej w swojej rodzaju formulacji, olej zapewnia bezpieczną warstwę smarną przy bardzo wysokich temperaturach roboczych, brak pienienia oraz znakomitą ochronę przeciwkorozyjną (odporność na utlenianie).

Stosowany jest jako specjalny olej w wyścigach samochodowych przy najbardziej ekstremalnych obciążeniach.
RAVENOL RSE 10W50
RAVENOL Racing Sport Ester RSE SAE 10W50 jest innowacyjnym, w pełni syntetycznym, lekkobieżnym, wielosezonowym olejem silnikowym stworzonym na bazie estrów i PAO (polialfaolefiny) do nowoczesnych silników benzynowych. Dzięki wysokiemu wskaźnikowi lepkości, dobrej odporności na ścinanie i bardzo skutecznym specjalnym dodatkom uszlachetniającym, nadaje się również do ekstremalnej jazdy sportowej. Tworzy niezawodny film smarny również przy wysokich temperaturach eksploatacji. Cechuje się zaawansowaną ochrona przed zużyciem, korozją i tworzeniem się piany.

Stosowany jako specjalny olej w wyścigach samochodowych, jak np. DMV Tourenwagen Challenge również w najcięższych warunkach.
RAVENOL RFS 15W50
RAVENOL Racing Formel Sport RFS SAE 15W-50 jest syntetycznym, wielosezonowym olejem silnikowym stworzonym na bazie estrów i PAO (polialfaolefiny) do nowoczesnych silników benzynowych. Dzięki wysokiemu wskaźnikowi lepkości, dobrej odporności na ścinanie i bardzo skutecznym dodatkom uszlachetniającym, nadaje się do ekstremalnej jazdy sportowej. Tworzy niezawodny film smarny także przy wysokich temperaturach eksploatacji. Pozytywne właściwości wolframu pozwalają na uzyskanie wyjątkowo gładkiej struktury powierzchni w silniku, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia tarcia i zużycia oraz wyraźnej poprawy sprawności mechanicznej. Cechuje się zaawansowaną ochrona przed korozją i tworzeniem się piany.

Stosowany jako specjalny olej w wyścigach samochodowych w najtrudniejszych warunkach.
RAVENOL RACING CASTOR 2T
RAVENOL Racing Castor 2T jest specjalnym olejem do silników dwusuwowych opartym na sprawdzonej technologii z zastosowaniem oleju rycynowego (>75%), uszlachetnionym syntetycznymi estrami. Taki skład chemiczny gwarantuje znakomitą stabilność smarowania i odporność na ścinanie we wszystkich stanach obciążenia z jednoczesną ogromną ochroną antykorozyjną. Znajduje zastosowanie w chłodzonych powietrzem nowoczesnych silnikach gokartowych o pojemności 100cm3 o ogromnych wymaganiach względem dzisiejszych olejów do silników dwusuwowych.
Przy liczbie obrotów do 20.000 na minutę powstają bardzo wysokie temperatury i ekstremalne naciski na łożyska, ciśnienie sprężania oraz zmniejszone doprowadzanie oleju podczas przełączania. Przy hamowaniu silnikiem prawie niemożliwe jest utrzymanie filmu smarnego w celu zagwarantowania smarowania hydrodynamicznego. RAVENOL Racing Castor 2T opracowano specjalnie dla w/w ekstremalnych zastosowań.

Mieszalny z benzyną, metanolem i etanolem np. w silnikach gokartowych i żużlowych. Niemieszalny z mineralnymi i syntetycznymi olejami do silników dwusuwowych. Należy gruntownie wymieszać, również po dłuższym okresie postoju (około 1 tygodnia). Zalecana proporcja mieszania to 20:1. Składować zawsze w temperaturze powyżej zera stopni Celsjusza!
RAVENOL REP 5W30
RAVENOL REP Racing Extra Performance SAE 5W-30 jest innowacyjnym, w pełni syntetycznym, lekkobieżnym, wielosezonowym olejem silnikowym optymalizującym zużycie paliwa. Charakteryzuje się nie tylko niską zawartością popiołu siarczanowego, lecz także obniżoną lepkością wysokotemperaturową HTHS, co wpływa na osiągnięcie wymiernych oszczędności paliwa. Jego użycie wpływa tym samym znacząco na zmniejszenie emisji spalin i ochronę środowiska. Przeznaczony jest głównie do stosowania w nowoczesnych silnikach benzynowych samochodów wyścigowych, gwarantując bezpieczeństwo nawet przy najbardziej ekstremalnych obciążeniach. Dzięki użyciu specjalnego dodatku uszlachetniającego w postaci wolframu nadaje się również do ekstremalnie sportowego stylu jazdy. Pozytywne właściwości wolframu pozwalają na uzyskanie wyjątkowo gładkiej struktury powierzchni w silniku, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia tarcia i zużycia oraz wyraźnej poprawy sprawności mechanicznej. Dzięki jedynej w swojej rodzaju formulacji, olej zapewnia bezpieczną warstwę smarną przy bardzo wysokich temperaturach roboczych, brak pienienia oraz znakomitą ochronę przeciwkorozyjną (odporność na utlenianie).
Stosowany jest jako specjalny olej w wyścigach samochodowych przy najbardziej ekstremalnych obciążeniach.
RAVENOL Racing KART 2T
RAVENOL Racing Kart 2T jest stworzonym bez kompromisów, w pełni syntetycznym olejem do dwusuwowych silników stosowanych w pojazdach wyścigowych. Rozwój technologii oparto na doświadczeniu w kartingu, motokrosie i wyścigach. Został przetestowany na całym świecie w najcięższych warunkach tras Grand Prix. Powstał z połączenia różnych syntetycznych olejów bazowych, w tym NHC Polyol i poliizobutyleny. Dzięki syntetycznym komponentom zagwarantowana zostaje doskonała struktura molekularna i najlepsza możliwa ochrona.

Typowy stosunek mieszanki wynosi 50:1, zawsze należy przestrzegać stosunku mieszania podanego przez producenta silnika. Nie jest mieszalny z olejami na bazie rycyny lub z paliwami zawierającymi metanol. Nie nadaje się do układów smarowania z dozownikiem oleju! Zawsze dobrze mieszać!
RAVENOL RHV 20W60
RAVENOL RHV Racing High Viscosity SAE 20W-60 jest w pełni syntetycznym, wielosezonowym olejem silnikowym z wysoką
domieszką specjalnych dodatków oraz o niskim współczynniku tarcia. Stworzony został na bazie nowej, ulepszonej formulacji
estrów i PAO (polialfaolefiny) do silników benzynowych. Jest wolny od polimerów. Nie wykazuje utraty lepkości w badaniach
ścinania przeprowadzonych zgodnie z ASTM D6278. Jest szczególnie przydatny do stosowania jako specjalny olej do
długodystansowych wyścigów samochodowych, podczas których silnik jest narażony na najcięższe obciążenia. Dzięki
wysokiemu wskaźnikowi lepkości, dobrej odporności na ścinanie i bardzo skutecznym specjalnym dodatkom
uszlachetniającym, nadaje się również do ekstremalnej jazdy sportowej. Tworzy niezawodny film smarny również przy
wysokich temperaturach eksploatacji. Cechuje się zaawansowaną ochrona przed zużyciem, korozją i tworzeniem się piany.
Odporny na wysokie obciążenia, stabilny film smarny gwarantuje najwyższą niezawodność smarowania i niską zmienność w
wysokich temperaturach.

Stosowany jako specjalny olej w długodystansowych wyścigach samochodowych przy ekstremalnych obciążeniach.
RAVENOL RSS 10W60
RAVENOL RSS Racing Sport Synto SAE 10W60 jest innowacyjnym, w pełni syntetycznym, lekkobieżnym, wielosezonowym olejem silnikowym optymalizującym zużycie paliwa. Przeznaczony jest głównie do stosowania w nowoczesnych silnikach benzynowych samochodów wyścigowych, gwarantując bezpieczeństwo nawet przy najbardziej ekstremalnych obciążeniach. Dzięki specjalnemu połączeniu wysoko polarnych olejów bazowych grupy V z dużą ilością baz PAO o wysokiej rozpiętości lepkości można było zrezygnować z dodatków polepszających wskaźnik lepkości. Wysoka wartość HTHS i wysoki wskaźnik lepkości oraz wynikająca z tego znakomita odporność na ścinanie, a także specjalne dodatki uszlachetniające w postaci molibdenu i wolframu sprawiają, że nadaje się również do sportowego stylu jazdy. Pozytywne właściwości molibdenu i wolframu pozwalają na uzyskanie wyjątkowo gładkiej struktury powierzchni w silniku, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia tarcia i zużycia oraz wyraźnej poprawy sprawności mechanicznej. Dzięki jedynej w swojej rodzaju formulacji, olej zapewnia bezpieczną warstwę smarną przy bardzo wysokich temperaturach roboczych, brak pienienia oraz znakomitą ochronę przeciwkorozyjną (odporność na utlenianie).

Stosowany jest jako specjalny olej w wyścigach samochodowych przy najbardziej ekstremalnych obciążeniach.
RAVENOL RUP 5W40
RAVENOL RUP Racing Ultra Performance SAE 5W-40 jest innowacyjnym, w pełni syntetycznym, lekkobieżnym, wielosezonowym olejem silnikowym optymalizującym zużycie paliwa. Przeznaczony jest głównie do stosowania w nowoczesnych silnikach benzynowych samochodów wyścigowych, gwarantując bezpieczeństwo nawet przy najbardziej ekstremalnych obciążeniach. Ze względu na specjalną mieszaninę wysoko polarnych olejów bazowych grupy V z dużą ilością baz PAO o wysokiej rozpiętości lepkości można było zrezygnować z dodatków polepszających wskaźnik lepkości. Wysoka wartość HTHS i wysoki wskaźnik lepkości oraz wynikająca z tego znakomita odporność na ścinanie, a także specjalne dodatki uszlachetniające w postaci molibdenu i wolframu sprawiają, że nadaje się również do sportowego stylu jazdy. Pozytywne właściwości molibdenu i wolframu pozwalają na uzyskanie wyjątkowo gładkiej struktury powierzchni w silniku, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia tarcia i zużycia oraz wyraźnej poprawy sprawności mechanicznej. Dzięki jedynej w swojej rodzaju formulacji, olej zapewnia bezpieczną warstwę smarną przy bardzo wysokich temperaturach roboczych, brak pienienia oraz znakomitą ochronę przeciwkorozyjną (odporność na utlenianie).
RAVENOL RRS 5W50
RAVENOL Racing Rally Synto RRS SAE 5W-50 jest innowacyjnym, półsyntetycznym, lekkobieżnym, wielosezonowym olejem silnikowym stworzonym na bazie estrów i PAO (polialfaolefiny) do nowoczesnych silników benzynowych. Dzięki wysokiemu wskaźnikowi lepkości, dobrej odporności na ścinanie i bardzo skutecznym specjalnym dodatkom uszlachetniającym, nadaje się również do ekstremalnej jazdy sportowej. Tworzy niezawodny film smarny również przy wysokich temperaturach eksploatacji. Cechuje się zaawansowaną ochrona przed zużyciem, korozją i tworzeniem się piany.

Stosowany jako specjalny olej do samochodów wyścigowych w najtrudniejszych warunkach.
RAVENOL RCS 5W40
RAVENOL RCS Racing Competition Synto SAE 5W-40 jest innowacyjnym, w pełni syntetycznym, lekkobieżnym, wielosezonowym olejem silnikowym optymalizującym zużycie paliwa. Przeznaczony jest głównie do stosowania w nowoczesnych silnikach benzynowych samochodów wyścigowych, gwarantując bezpieczeństwo nawet przy najbardziej ekstremalnych obciążeniach. Dzięki specjalnemu połączeniu wysoko polarnych olejów bazowych grupy V z dużą ilością baz PAO o wysokiej rozpiętości lepkości można było zrezygnować z dodatków polepszających wskaźnik lepkości. Wysoka wartość HTHS i wysoki wskaźnik lepkości oraz wynikająca z tego znakomita odporność na ścinanie, a także specjalne dodatki uszlachetniające w postaci molibdenu i wolframu sprawiają, że nadaje się również do sportowego stylu jazdy. Pozytywne właściwości molibdenu i wolframu pozwalają na uzyskanie wyjątkowo gładkiej struktury powierzchni w silniku, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia tarcia i zużycia oraz wyraźnej poprawy sprawności mechanicznej. Dzięki jedynej w swojej rodzaju formulacji, olej zapewnia bezpieczną warstwę smarną przy bardzo wysokich temperaturach roboczych, brak pienienia oraz znakomitą ochronę przeciwkorozyjną (odporność na utlenianie).

W ofercie RAVENOL:

Oleje przekładniowe