Klocki hamulcowe - EBC

ORANGESTUFF
Klocki hamulcowe Orangestuff zostały stworzone specjalnie do użytku torowego oraz wyścigowego. Ich niepowtarzalna okładzina cierna pozwala osiągnąć znakomity współczynnik tarcia na poziomi 0,5 wzrastający do 0,6. Orangestuff wzorowo przeszły ekstremalne testy przygotowane przez inżynierów EBC Brakes. Klocki bardzo dobrze przeszły test hamowania na tarczach rozgrzanych do czerwoności i wykazywały bardzo przyzwoity współczynnik tarcia. Produkt wyłącznie do zastosowań torowych bardzo agresywnie działający na tarcze hamulcową.
GREENSTUFF
Doskonałe klocki hamulcowe do zastosowań tuningowych w samochodach o mocy do 200 KM. Przeznaczone do wymagających warunków jazdy miejskiej, charakteryzują się podwyższoną skutecznością hamowania aż do 600°C. Klocki hamulcowe EBC Greenstuff wyróżnia wysoka początkowa siła hamowania, dająca kierowcy poczucie pewności od pierwszego naciśnięcia pedału hamulca. Można by powiedzieć że nie ma czegoś takiego jak niepylące okładziny cierne. Istotą działania hamulców jest wytwarzanie pewnych ilości pyłu, co pozwala uniknąć wibracji tarczy hamulcowej (tzw. shimmingu). Pylenie klocków hamulcowych jest nasilone w okresie ich docierania, szczególnie w przypadku zużytych tarcz hamulcowych. W porównaniu z większością innych, klocki EBC Greenstuff generują mniejsze ilości pyłu i jest on łatwiej zmywalny. Nominalny współczynnik tarcia to 0,55.
BLUESTUFF
Niezwykle wytrzymała mieszanka do rozległych zastosowań rajdowych. Ze współczynnikiem tarcia na poziomie 0.4 do temperatury 900O stC, mieszanka w klockach Bluestuff ma od dwóch do trzech razy większy czas zużycia niż klocki serii Yellowstuff i podobnie jak seria Yellow/Red nie powoduje niszczenia tarcz hamulcowych. Jako jedyne z oferty EBC wymagają wcześniejszego rozgrzania aby zaczęły skutecznie hamować.
REDSTUFF

Klocki Redstuff charakteryzuje obniżenie emisji pyłów o 60-90 proc. A te minimalne ilości pyłu łatwo usunąć przez zwykłe zmycie, ponieważ nie zawierają cząstek włókien stalowych, jak to ma miejsce w przypadku innych klocków. Poza tym gdy klocki są zimne hamują równie dobrze jak klocki oryginalne, a po rozgrzaniu działają jeszcze efektywniej.

Okładziny wykonane są z kompozytu ciernego na bazie włókien z tworzywa Kevlar® wzmacnianego spiekami ceramicznymi. W porównaniu do wcześniejszej generacji klocków EBC Redstuff (z okładzinami ciernymi nieceramicznymi) ten materiał jest o lata świetlne do przodu. Jest trwalszy, lepiej hamuje i jest cichszy. Klocki te zapewniają imponującą skuteczność przy częstym intensywnym hamowaniu.

W porównaniu z półmetalicznymi klockami hamulcowymi, emitują znacznie mniej pyłu i są w stanie wyhamować klasyczną limuzynę, sportowe auto kompaktowe, bądź stuningowanego hatchbacka z prędkości 160 km/h na odcinku o 13 m krótszym w porównaniu z oryginalną częścią zamienną. Pokryte są opracowaną przez EBC specjalną powłoką konserwującą powierzchnię tarcz i przyspieszającą proces docierania. Nominalny współczynnik tarcia 0,5, przy obniżonej o około 50 proc. emisji pyłów, mają szczególne zastosowanie w samochodach z napędem na cztery koła jak np. Subaru Impreza oraz Mitsubishi Evo. Są również doskonałe w cięższych samochodach jak BMW M3/M5 czy Audi A4/A6.

YELLOWSTUFF

EBC Yellowstuff jest materiałem ciernym na bazie włókien aramidowych zapewniającym wysoką skuteczność hamulców już przy niskiej temperaturze. Jest także pierwszym materiałem do zastosowań ulicznych i torowych. Klocki te nie wymagają rozgrzania, ale wysoka temperatura ostrej jazdy tylko wzmaga ich skuteczność. Nie są to klocki mało pylące – poszukując takich do zastosowań ulicznych należy rozważyć EBC Redstuff. Klocki EBC Yellowstuff są obecnie produkowane w dwóch wersjach materiałowych – DM1846 i DM1793. Obie były z powodzeniem stosowane w wyścigach. Choć w porównaniu ze standardowymi klockami oryginalnymi DM1793 bez wątpienia dają lepszą reakcję, to jednak są nieco twardsze, nieco trwalsze i lepiej przystosowane do sportowej jazdy na torze.

Klocki DM1793, które są również zdecydowanym faworytem w profesjonalnym sporcie motorowym, były przez dwa lata stosowane w szwedzkich wyścigach o puchar Camaro, a także w wielu innych tego typu imprezach, w których używano seryjnych zacisków hamulcowych.
W przypadku dostępnych na rynku wyczynowych zacisków 4-, 6- lub 8-tłoczkowych najlepiej zastosować materiał cierny 1846. DM1846 są obecnie wybierane przez czołowych kierowców formuły GT3.
Jeżeli masz wątpliwości, jakie okładziny cierne wybrać do klocków hamulcowych, które będą równie sprawne w jazdach ulicznych, jak i na torze, sięgnij po 1793.

ULTIMAX

Klocki hamulcowe o wysokim współczynniku tarcia przeznaczone do samochodów osobowych, w tym modeli typu van i SUV (4x4). Czarne klocki EBC wykonane są z najwyższej jakości materiałów ciernych, spełniających wymogi norm bezpieczeństwa hamulców ECE R90 i jako takie stanowią doskonały zamiennik klocków montowanych fabrycznie – a przy tym za znacznie mniejsze pieniądze. Produkowane z podkładkami antywibracyjnymi, ukośnymi ścięciami, szczeliną dylatacyjną oraz unikalną powłoką Brake-In, zapewniają niezwykle krótki czas docierania (w Europie tylko określone warianty mają podkładki).

Zaletą klocków EBC jest ich zdolność do całkowitej eliminacji szarpania przy hamowaniu – po 450-600 km przebiegu praktycznie kompensują szarpnięcia o umiarkowanym natężeniu. Nominalny współczynnik tarcia wynosi 0,46 przy minimalnym ścieraniu tarcz hamulcowych oraz pyleniu na poziomie części oryginalnych.

Okładziny cierne z materiału EBC pozwalają obniżyć zużycie tarcz hamulcowych o 50 proc. w porównaniu z bardziej ściernymi materiałami półmetalicznymi. W przypadku oryginalnych części zamiennych, dość powszechna jest konieczność wymiany tarcz hamulcowych przy każdej wymianie klocków, natomiast w przypadku produktów EBC tarcza hamulcowa może przetrwać dwa komplety klocków, co daje znaczące oszczędności. I wcale nie oznacza to, że klocki EBC zużywają się szybciej.

W ofercie EBC:

Tarcze hamulcowe