Data publikacji: 2018-12-07

Świece BRISK Racing w INTER CARS TUNING



BRISK stawia na innowację w produkcji świec, co potwierdzają liczne patenty i gwarancja jakości.

W ofercie można znaleźć świece przeznaczone do pojazdów zasilanych LPG (nawet najbardziej nietypowe rodzaje świec), a także do zastosowań w sportach motorowych.

Teraz dostępne także w Inter Cars SA!

brisk1.png

Premium+ IRIDIUM:

Iridium jest 6x twardsze i 8x bardziej wytrzymałe niż platyna.
Iridium jest niezwykle trwałym materiałem, który wydłuża żywotność świecy zapłonowej, zmniejszając erozję szczeliny świecy zapłonowej. Spełnia wymagania dotyczące niskiego napięcia zapłonu, ułatwiając rozruch.
Świece zapłonowe BRISK Premium+ z mniejszym zapotrzebowanie energetycznym sprawiają, że ​​elementy układu zapłonu (moduł zapłonu, cewka zapłonowa, przewody zapłonowe) działają znacznie dłużej. Osiąga się to przez wykorzystanie zoptymalizowanej średnicy środkowej elektrody świecy zapłonowej, wraz z ostrymi krawędziami ciętej elektrody uziemiającej. Ta konstrukcja świecy zapłonowej jest korzystna w aplikacjach, w których system układu zapłonowego jest przesuwany do granic możliwości w aplikacjach o zmodyfikowanej mocy, co pomaga wyeliminować potrzebę ulepszania cewki zapłonowej.

Zastosowanie rdzenia miedzianego w elektrodach jak również zakończenie elektrody zewnętrznej w połowie elektrody centralnej spowodowało znaczne zredukowanie efektu zimnych startów.

Zalety świec zapłonowych BRISK Premium+:

  • Powłoka niklowo / cynkowa zapewniają doskonałą ochronę przed korozją
  • Przestrzeń między zmniejszoną średnicą elektrody środkowej i końcówką izolatora umożliwia szybkie odparowanie paliwa i zapobiega tworzeniu się miękkich osadów spalania na końcówce izolacyjnej świecy zapłonowej.
  • Cylindryczne zakończenie końcówki izolującej świecy zapłonowej umożliwia bardzo szybkie osiągnięcie temperatury samooczyszczania świecy zapłonowej po rozruchu silnika.
  • Masa ceramiczna o wysokiej zawartości AI2O3 o zwiększonej wytrzymałości dielektrycznej świecy zapłonowej.
  • Miedziany rdzeń elektrody środkowej zwiększa przewodność cieplną, a zatem umożliwia wydłużenie końcówki izolatora dzięki wystarczającej rezerwie wartości cieplnej świecy zapłonowej.




Turbo Racing:

Wyczynowe świece zapłonowe BRISK Turbo Racing:

Świece zapłonowe do silników o dużej mocy i doładowaniu. Dwie zewnętrzne elektrody bezpośrednio zintegrowane z obudową w celu zwiększenia odporności na wysokie ciśnienie i wysokie wibracje. Elektroda centralna wykonana ze stopu srebra redukuje zapotrzebowanie na energię elektryczną gwarantując przeskok silnej iskry. Oprócz tego zapobiegają efektowi "zdmuchiwania" zapłonu przez duże ciśnienie generowane przez turbosprężarkę.

Bardzo trwałe świece zapłonowe używane głównie do celów sportowych. Wysoka odporność na wibracje i wysokie ciśnienia w komorze spalania.

Zalety świec zapłonowych BRISK:

  • Więcej mocy, szybsze przyspieszenie, lepsza wydajność
  • Zastosowanie w silnikach doładowanych / z turbodoładowaniem i wyścigowych
  • Zastosowanie w silnikach o bardzo wysokiej mocy
  • Używaj w silnikach wyścigowych o wysokiej prędkości obrotowej silnika
  • Wysoka wytrzymałość mechaniczna i dielektryczna



Iridium Racing

Wyczynowe świece zapłonowe BRISK IRIDIUM Racing:

Iridium użyty w BRISK IRIDIUM Racing jest niezwykle trwałym materiałem, który wydłuża żywotność świecy zapłonowej, przez co nie zmienia się przerwa na elektrodach świecy zapłonowej w trakcie jej eksploatacji.

Technologia świecy zapłonowej Power Focus - Obudowa świecy zapłonowej ma unikalną konstrukcję, wykorzystując "zwężający się korpus świecy" wokół środkowej elektrody, która pomaga skierować mieszankę powietrza / paliwa podczas suwu sprężania bezpośrednio do iskrownika. Ten specjalny "zwężający się reflektor obudowy" pomaga również skierować czoło rozprzestrzeniającego się płomienia do środka komory spalania.

Niskie zapotrzebowanie na napięcie zapłonowe  uzyskuje się poprzez wykorzystanie zoptymalizowanej średnicy środkowej elektrody świecy zapłonowej, a także ostrych krawędzi ciętej elektrody uziemiającej. Ta konstrukcja świecy zapłonowej jest najlepsza w zastosowaniach, w których pożądana jest długa żywotność i wydajność. Także w zastosowaniach, w których system zapłonu zostaje przesunięty do granic możliwości dzięki ulepszeniom wydajności i zwiększonej mocy silnika, pomagając wyeliminować potrzebę modernizacji cewek zapłonowych.

Optymalna elektroda środkowa świecy zapłonowej to najlepszy wybór pomiędzy wyjątkowo cienkimi 0,4 mm świecami zapłonowymi Iridium i wielkimi elektrodami 2,8 mm miedziowymi świecami zapłonowymi. Świece zapłonowe Brisk Iridium Racing wykorzystują końcówkę elektrody irydowej o średnicy 1 mm. Cieńka elektroda środkowa BRISK Iridium Racing może przenosić więcej ciepła niż końcówki o mniejszej średnicy stosowane przez innych producentów świec zapłonowych Iridium i jest najlepszym wyborem dla świec zapłonowych z irydem dla wymagających aplikacji o dużej mocy. Elektroda uziemiająca w świecy zapłonowej gromadzi mniej ciepła, szybciej oddaje ciepło i umożliwia lepszy dostęp mieszaniny A / F do iskry i łatwiejsze (mniej ograniczone) rozprzestrzenianie się propagującego czoła płomienia.

Zalety świec zapłonowych BRISK:

  • Zdolność do zapalania ubogiej mieszanki i trudnych do zapalenia paliw
  • Obsługa wysokiego ciśnienia, wysokiej kompresji, wysokowydajnych silników wyścigowych
  • Aplikacje do silników doładowanych
  • Dobra odporność na zanieczyszczenia i łatwiejszy start
  • Możliwość zwiększenia kompresji
  • Wzrost mocy poprzez ukierunkowanie siły detonacji



Silver LPG/CNG

Świeca zapłonowa BRISK Silver to najlepsze rozwiązanie dla silników o zasilanych LPG lub CNG. Świece te oferują najlepszą przewodność cieplną i elektryczną. Zastosowanie srebra w elektrodzie centralnej zapewnia niezrównany transfer energii elektrycznej oraz ciepła, co skutkuje najmocniejszą iskrą. Srebro wykorzystanie w świecy zapłonowej ma wiele zalet:

- mniejszą oporność,

- lepszą przewodność elektryczną,

- generacja iskry już przy 11kV

Zalecane do aplikacji, w których układ zapłonowy został zepchnięty do granic możliwości oraz w zastosowaniach z trudnymi do zapłonu paliwami, takimi jak alkohol, LPG, CNG, nitro-metan, itp.

Wytwarzana iskra jest tak potężna, że spala nanocząsteczki srebrnej elektrody środkowej, co dodatkowo zwiększa energię iskry i zdolność zapłonu. Srebrne świece zapłonowe są najbardziej wszechstronnymi świecami zapłonowymi produkowanymi przez Brisk!

Zalety świec zapłonowych BRISK:

  • Najlepszy przewodnik elektryczny i cieplny.
  • Elektroda środkowa z drutem srebrnym.
  • Zwężana elektroda centralna - dająca 4 punkty przeskoku iskry.
  • Specjalny izolator wysokiej wytrzymałości dialektycznej.
  • Doskonała zdolność zapłonu.
  • Odporność na osadzanie się nagaru.
  • Zwiększa sprawność komory spalania.
  • Niższe wymagane dostarczane napięcie zapłonu: korzystne dla łatwiejszego zimnego startu i praca pod częściowo zanieczyszczonym stanem świecy zapłonowej spowodowanym przedłużającym się biegiem jałowym.


Premium LGS

BRISK Premium LGS została opracowana po dwuletniej współpracy z Lamborghini. Świeca zapłonowa o wysokiej efektywności jaką jest BRISK Premim LGS wykorzystuje wyjątkowo długą iskrę i masywne zintegrowane elektrody boczne. Masywna zintegrowana elektroda boczna zapewnia doskonałe odprowadzanie ciepła z aktywnej części świecy zapłonowej nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach, eliminując w ten sposób wypalanie elektrod widoczne na tradycyjnych świecach zapłonowych. Niezwykle długa iskra ślizgowa (prawie 3 mm) wystaje głęboko w komorę spalania, przenosi więcej potencjalnego ładunku i jest nieekranowana przez konwencjonalną elektrodę boczną. Mieszanka powietrza i paliwa jest zapalana przez świecę zapłonową Brisk Premium LGS bardziej spontanicznie, a rozprzestrzenianie się przedniej części płomienia jest nieograniczone i bardziej jednorodne. Gwarantując lepszy zapłon mieszanki oraz bardziej efektywne jej wykorzystanie przez co wzrasta moc silnika.

Otwarty iskrownik umożliwiający przeskok iskry (ekstremalnie długiej) z możliwością iskrzenia wokół pełnego obwodu 360 °.




Silver Racing (z końcówką w oznaczeniu GS)

BRISK Silver Racing - specjalna świeca zapłonowa przeznaczona do silników wyczynowych.

Świece zapłonowe do wyścigów ze specjalną konstrukcją iskrownika.

Przedział wymiany: maks. 50 godzin silnikowych

Zaletą tej specjalnej serii świec zapłonowych jest iskrzenie na całym obwodzie (360 °). Konstrukcja sprawia, że są odpowiednie dla silników o wysokiej wydajności. Ogromną zaletą jest doskonały zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. Elektroda centralna wykonana ze stopu srebra gwarantuje silną iskrę już przy 11kV.

Korpus świecy pokryty YTTRIUM sprawia, że świeca ta nie koroduje oraz w dużo lepszym stopniu odprowadza ciepło.




BRISK Premium ZC

Świece zapłonowe Brisk Premium ZC/ZS (tzw. wieloiskrowe -Multi-Spark) są całkowicie nowym rodzajem świecy zapłonowej. Dzięki unikalnej konstrukcji wytwarzają więcej niż jedną iskrę na impuls układu zapłonowego. Więcej niż jeden jednoczesny punkt zapłonu powoduje lepszy i bardziej spontaniczny zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Iskry w świecy zapłonowej nie są ekranowane przez elektrodę uziemiającą; dlatego zapewnia szybsze, nieograniczone rozszerzanie czoła płomienia. Mieszanka pali się bardziej równomiernie i szybciej. Skutkiem lepszego wykorzystania dostępnej energii spalania jest większa moc, lepsze przyspieszenie, mniejsza szkodliwa emisja spalin i mniejsze zużycie paliwa.

Świeca zapłonowa BRISK Premium ZC jest świecą zapłonową, która nie posiada elektrody uziemiającej i zapewnia trzy jednoczesne iskry na jeden impuls zapłonu. Każda iskra świecy zapłonowej występuje w punkcie największego stężenia paliwa. Poszczególne punkty występowania iskry na czubku świec zapłonowych są wystarczająco oddalone od siebie, zapewniając w ten sposób doskonały zapłon mieszanki powietrza i paliwa. Mieszanka pali się bardziej równomiernie i szybciej.

Zalety świec zapłonowych BRISK:

  • Generowane 3 iskry przez świecę BRISK Premium ZC zwiększają moc silnika!
  • Większa ilość koni mechanicznych, większy momentów obrotowy, szybsze przyspieszenie i reakcja silnika na operowanie pedałem gazu.
  • Maksymalna ekspozycja iskry - lepsze wykorzystanie dostępnej energii
  • Silniki wyścigowe z precyzyjnym zarządzaniem powietrzem / paliwem
  • Silniki z doładowaniem / turbodoładowaniem / LPG / wolnossące
  • Trzy jednoczesne iskry na 1 impuls zapłonowy
  • Iskry w pełnym zakresie 360 stopni

BRISK Premium Racing

Świece zapłonowe Brisk Premium ZC/ZS (tzw. wieloiskrowe -Multi-Spark) są całkowicie nowym rodzajem świecy zapłonowej. Dzięki unikalnej konstrukcji wytwarzają więcej niż jedną iskrę na impuls układu zapłonowego. Więcej niż jeden jednoczesny punkt zapłonu powoduje lepszy i bardziej spontaniczny zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Iskry w świecy zapłonowej nie są ekranowane przez elektrodę uziemiającą; dlatego zapewnia szybsze, nieograniczone rozszerzanie czoła płomienia. Mieszanka pali się bardziej równomiernie i szybciej. Skutkiem lepszego wykorzystania dostępnej energii spalania jest większa moc, lepsze przyspieszenie, mniejsza szkodliwa emisja spalin i mniejsze zużycie paliwa.

Świeca zapłonowa BRISK Premium Racing jest świecą zapłonową, która nie posiada elektrody uziemiającej i zapewnia trzy jednoczesne iskry na jeden impuls zapłonu. Środkowa elektroda wykonane jest ze stopu srebra aby maksymalnie ograniczyć zapotrzebowanie na energię elektryczną potrzebną do wyładowania. Unikalna konstrukcja sprawia, że każda iskra świecy zapłonowej występuje w punkcie największego stężenia paliwa. Poszczególne punkty występowania iskry na czubku świec zapłonowych są wystarczająco oddalone od siebie, zapewniając w ten sposób doskonały zapłon mieszanki powietrza i paliwa. Mieszanka pali się bardziej równomiernie i szybciej.

Zalety stosowania świec zapłonowych BRISK Premium Racing

  • Generowane 3 iskry przez świecę BRISK Premium Racing zwiększają moc silnika!
  • Większa ilość koni mechanicznych, większy momentów obrotowy, szybsze przyspieszenie i reakcja silnika na pedał gazu.
  • Maksymalna ekspozycja iskry - lepsze wykorzystanie dostępnej energii
  • Silniki wyścigowe z precyzyjnym zarządzaniem powietrzem / paliwem
  • Silniki z doładowaniem / turbodoładowaniem / azotem / wolnossące
  • Srebrna elektroda centralna
  • Trzy jednoczesne iskry na 1 impuls zapłonowy
  • Iskry w pełnym zakresie 360 stopni

BRISK Premium EVO

Zastosowanie najnowszej opatentowanej technologii Brisk i wiedzy na temat zarządzania silnikiem przekształciło się w serię świec zapłonowych Brisk Premium EVO. Szczególnie lepsze wykorzystanie energii pozyskiwanej z paliwa, zmniejszenie zużycia paliwa i tłumienie niektórych niedoskonałości (wypadanie zapłonów) nowych i starszych silników. Opatentowana technologia wykonania powłoki dla elektrody pomocniczej na końcówce izolatora zapewnia wyjątkowe właściwości świecy zapłonowej. Dopasowanie średnich ciśnień i przemieszczenie ich do górnej granicy w końcowej konsekwencji zwiększa moc silnika. Zmniejszone zapotrzebowanie na napięcie z układu zapłonowego rozszerza ich zastosowanie.

Doskonałe właściwości użytkowe osiągnięte dzięki zastosowaniu najbardziej zaawansowanych technologii, w szczególności laserowego osadzania elektrody pomocniczej na końcówce izolatora.

Długa powierzchnia przeskoku iskrzy pomiędzy elektrodą środkową a elektrodą pomocniczą zawierającą przewodzący pierścień na powierzchni końcówki izolatora generuje wyładowanie między elektrodą pomocniczą a kilkoma elektrodami uziemiającymi. Elektrody masowe są wykonane w całości razem z korpusem świecy zapłonowej.

Żadne z wyładowań nie ma zdefiniowanej ścieżki przeskoku i dlatego iskry mogą przeskakiwać w obrębie 360 stopni dookoła elektrody centralnej.

Pomocnicza elektroda na końcu izolatora jest nakładana za pomocą lasera i tworzy jedną całość przez połączenie dyfuzyjne. Żywotność elektrody dodatkowej przekracza zalecany okres wymiany świecy zapłonowej. W przeciwieństwie do podobnej konstrukcji świece BRISK Premium EVO mają niższe wymagania dotyczące napięcia w stosunku co do układu zapłonowego. Zapotrzebowanie na napięcie nie zwiększa się w miarę użytkowania świecy zapłonowej - to odróżnia ją od standardowych świec zapłonowych.

Idealny zapłon mieszanki paliwowej przyczynia się do zrównoważenia różnic poszczególnych wskazanych średnich ciśnień w cylindrach silnika spalinowego, a tym samym zwiększa osiągi i zmniejsza zużycie paliwa.

Świece zapłonowe BRISK EVO są odpowiednim zamiennikiem zwykłych świec zapłonowych z jedną, dwiema, trzema i czterema elektrodami uziemiającymi jak również dla świec zapłonowych z kontaktem platynowym oraz irydowym.

Zalety świec zapłonowych BRISK:

  • Nowa i unikalna opatentowana technologia laserowa!
  • Produkt innowacyjny!
  • Pomocnicze elektrody na końcówce izolatora wykonane za pomocą opatentowanej technologii laserowej
  • Zmniejsza zużycie paliwa
  • Wzrost mocy!
  • Zastosowanie w zwykłych samochodach
  • Otwarty iskrownik w komorze spalania w celu wydajniejszego zapłonu mieszanki paliwa

BRISK Super:

Elektroda środkowa wykonana jest ze stopu niklu wypełnionego rdzeniem miedzianym o wysokiej przewodności cieplnej, co pozwala zoptymalizować bilans cieplny aktywnych części świecy zapłonowej.
Idealnie zaspokaja zapotrzebowanie silnika zarówno przy niskich prędkościach jazdy, jak i przy zimnym rozruchu oraz długotrwałej jeździe po autostradzie.
Świece zapłonowe BRISK SUPER nadają się do stosowania z paliwem ołowiowym i bezołowiowym.
Szeroka gama produktów pozwala zainstalować je w niemal każdym samochodzie czy motocyklu.